torsdag 7 februari 2013

Håll för ögonen, odlingssnusk på gång!!

Är i full fart med att leta frö inför sommarens odling. Vad roligt det är att kika runt bland alla internetbutiker som säljer frön, vilken mersmak det ger. Det råder stor risk för att mitt lilla växthus kommer att bli överbokat och att jag själv inte får plats bland alla grönsaker. I en butik hittade jag denna "Pimiento erotico". (Ursäkta men jag kunde inte låta bli att lägga ut bilderna).

Kanske man skulle göra plats även för denna pikanta chilipeppar? Fast det är nog bäst att låta bli, annars kommer väl grannarna börja undra vilken sorts verksamhet som drivs i vårt växthus.
                         

       


3 kommentarer:

  1. Oj då! Nu fick jag skratta! Trevlig helg!

    SvaraRadera
  2. Visst är de skoj, Red Peter Pepper brukar de kallas här :-))
    Lisa/Lisas trädgård

    SvaraRadera

Roligt att du lämnar en kommentar. Tack!