onsdag 13 mars 2013

Ekohandkräm i pocketformat

Tycker du också att det är svårt att hitta handkräm i "reseformat"? Jag har för det mesta en handkrämstub med mig i väskan, kruxet är bara att tuberna ofta tar för stor plats. Så när jag såg en liten pyttetub på 30 ml av märket Sante kunde jag inte låta bli att köpa den.

Krämen visade sig inte bara vara i perfekt resestorlek utan även vara riktigt bra, kanske inget för den som har väldigt torra händer dock. Men för väskan och resan är den perfekt, snabbabsorberande och lagom stor. Dessutom tycker jag doften är härlig, den påminner lite om  söta blodapelsinerna.

Sante Handkräm Bio-Goji & Oliv i perfekt tub med 30 ml. Går bl a att köpa här.
Finns även i 100 ml som på bilden.




8 kommentarer:

  1. Jag använder mest handkräm på vintern. Mina händer spricker så lätt annars. Och självsprickor är ju inte det skönaste :)
    Kramen♥

    SvaraRadera
  2. Smörja av det där slaget går det åt en hel del av under vinterhalvåret!
    Säkert inte så dumt att ha en med i väskan när man är ute och åker:)
    Ha de gott!
    Marianne

    SvaraRadera
  3. Är det till och med den tillåtna storleken när man flyger? Vanliga tuber är ju för stora för handbaggage på flyget och jag får alltid lägga i resväskan. Såg att den inte heller har några "parabens" (säger man parabener på svenska?). Undviker numera alla produkter som har dessa tillsatser. Kram!

    SvaraRadera
    Svar
    1. Den är perfekt för flygning (100 ml tillåtet). I US har ni ju ofta tuber på 4 Oz, frustrerande 118 ml. Har en 4 Oz tub som jag skickar med post till Sverige ett par dagar före vi själva åker. Den är dyr och jag vill inte riskerar att de plockar bort den i tullen då vi flyger med bara handbagage.
      Jajamensan, det heter Parabener på svenska. Det var ju inget som man direkt pratade om i Sverige för 15 år sedan. Varket om parabener, ftalater eller alla andra kemikalier som nu finns överallt.

      Radera
  4. Det var ett trevligt tips. Är ständigt på jakt efter den perfekta handkrämen... :) Tack för dina snälla ord om min trädgård. Rodnar av berömmet. :)
    Må så gott!

    SvaraRadera
  5. En härlig sak att ge sig själv eller någon man gillar :-) Idag såg jag supersnygga papegojtulpaner, de var nog inte ekologiska och jag köpte inga, men kanske skulle gjort det ändå, köpt något trevligt till mig själv..!
    Ha en fin kväll.

    SvaraRadera
  6. Ps. Nu är du med på min blogglista!

    SvaraRadera
  7. Jag har en del smink i detta märke men har inte sett denna kräm i min hälsobutik på byn, verkar intressant!!

    Kram Lotta

    SvaraRadera

Roligt att du lämnar en kommentar. Tack!