lördag 23 mars 2013

Lördagsgodis för jordnötssmörälskare

Har aldrig varit så överförtjust i jordnötssmör precis, tills jag provade Monkis jordnötssmör, sen var det kört. Så gott!! Det innehåller enbart rostade ekologiska jordnötter och havssalt så det smakar inget annat än jordnötssmör och är precis så där lagom crunchy. Man får röra om ordentligt i burken innan man hugger in. Sen är det försvinnande gott - i allafall när det står i vårt kylskåp.


Och ni som inte gillar jordnötssmör får ögonmumsa på min vackra Calla istället. Den tycker sniglarna är försvinnande god, de lägger sina små hus nere vid roten och kryper upp och mumsar i sig bladen. Men blommorna låter de tack och lov bli.



Ha en mysig fortsättning på helgen!

6 kommentarer:

  1. Vad fin Calla! Jordnötsmör använder jag bara i en asiatisk gryta jag gör ibland! Tycker det blir lite klibbigt... Din variant kanske är bättre...
    Kram

    SvaraRadera
  2. Hade aldrig ätit jordnötssmör (förutom kanske i någon maträtt) innan jag kom till USA. Nu äter jag det då och då. Min burk säger "organic roasted peanuts" - det är allt. Smakar hur gott som helst. Vissa varianter har socker. Inte min "melodi".
    Det var en vacker blomma. Hoppas att den får stå kvar orörd. Ha en fin helg! Kram!

    SvaraRadera
  3. Det var en vacker Cala, skönt att sniglarna bara äter på bladen och låter den vackra blomman vara. Ha en fin söndag.

    SvaraRadera
  4. Vilken fin Calla♥
    Jordnötssmör är jättegott att bara äta som det är.
    Jag fnissar lite för mig själv, när jag läser om sniglar här hos dig. När dottern var lite älskade hon att äta sura blad. Men det vara bara så att där satt det en snigel, och den såg hon inte. Så den kom bara in i munnen så där. Och naturligtvis råkade hon tugga på den... gissa om hon spottade och fräste. Sedan dess blev det inga flera sura blad :)
    Kramen vännen♥

    SvaraRadera
  5. Jag älskar jordnötssmör och kan ha det på eller till vad som helst :)
    Stor kram
    Jessica

    SvaraRadera
  6. Av jordnötssmör gör jag jordnötssås som jag doppar tex grillade klibbiga fläskspett i.
    Var i Holland en del som barn i en indonesisk familj och fick lära mig älska det indonesiska köket...
    Grymt gott - men att ha jordnötssmör till annat - där är jag obekväm.
    Men som sagt - tacksam ändå
    Vi ses
    Malin

    SvaraRadera

Roligt att du lämnar en kommentar. Tack!