söndag 3 mars 2013

Med händerna i jorden

Helgen har tillbringats med fingrarna ordentligt nerkörda i jorden. Ahhhhh, så underbart!! Rensa ogräs, räfsa, plantera lite nya blommor och bara finnas till. Finns det något så inspirerande men samtidigt så rogivande som att plocka med det som växer? Lufsa runt i sin tysthet och bara njuta av stunden och naturen. Sitta på trappen i solen med en kopp te och filosofera. Ljuvligt, ljuvligt och ännu mer ljuvligt!!




Räfsade bort lite löv och hittade ett litet syrénblad på väg upp



Grannens fantastiska citronträd, upphör aldrig att förundras över att det kan växa citroner "mitt i vintern"


Planteringshörnan har använts flitigt under helgen



8 kommentarer:

  1. Var bor du om jag får fråga?...ni har ju fått gräs redan? Här har vi en halv meter snö kvar...det lär dröja till i slutet av april innan snön är borta här uppe;(
    Ha en fin kväll!
    Kram

    SvaraRadera
    Svar
    1. Ca 220 mil söder om Malmö och 15 mil norr om Barcelona. Därav avsaknaden av snö. Men sommaren tillbringas i Småland, inget går upp mot svensk sommar. Kram/Annelie

      Radera
  2. Åh lyckliga du ! Tänk vad ljuvligt att få börja påta ute igen.Här är gott om snö kvar. Men jag har skolat plantor hela dagen ändå, inne förstås. Ha en skön vecka !
    Lisa/Lisas trädgård

    SvaraRadera
  3. Å, vilken fin lite planteringshörna du har. Jag har ingen utan planterar hysteriskt överallt både utom och inomhus. Har blivit mindre de sista 5 åren men känner att det är pågång igen. Har så jäkla svårt att kasta bara. Toppar ner pellisarna och gör nya av sticklingarna. Sen ska de ju toppas igen för att knubbas till och även sticklingrna osv osv. Ibland har jag en miljard pelargoner innan sommaren är över, inte klokt men jag kan bara inte förmå mig att kasta. Funderar på att smygplantera i grannarnas rabatter och i offentliga planteringar:)))
    Kram Annika

    SvaraRadera
  4. Åh! Att du inte bor i Sverige ser man snabbt :) Här får jag krypa ut ur skorstenen varje gång jag ska ut ur huset. För mycket snö. Nej, inte riktigt så illa men vi har full vinter här där jag bor :) Och du har en granne med ljuvliga solvarma citroner!

    Kram

    SvaraRadera
  5. Vad härligt! Här får vi allt vänta ett tag till innan vi kan påta i jorden. Längtar!
    <3

    SvaraRadera
  6. Det låter lite fjärran än att påta i jorden här. Men det går rätt fort när det börjar töa på riktigt och inte är för kalla nätter.
    Så härligt det låter när du beskriver din början nu på trädgårds arbete** Men det kommer här också, den som väntar på nåt gott vet du..*..L*..
    Kramar♥

    SvaraRadera
  7. Tack för din kommentar!

    Men så underbart ljuvligt det ser ut med snöfri mark... Längtar...

    Jag har just varit tre dagar i Göteborg och där var det snöfritt. Här i Uppsala har vi fortfarande snö.

    SvaraRadera

Roligt att du lämnar en kommentar. Tack!