måndag 27 maj 2013

Bra CG!

Kvitton är aldrig särskilt roliga att titta på, i allafall inte på slutsumman. Den lyckas alltid på något konstigt sätt bli mycket högre än man tänkt sig när man gick in i affären för att handla.
Men när jag vred på City Gross-kvittot jag fick sist blev jag positiv av att läsa att denna butikskedja har valt att använda Bisfenolfritt kassapapper. Bra att fler och fler butiker börjar använda sig av detta!
Vill du läsa lite mer om Bisfenol A så kan du läsa detta inlägg där jag tidigare skrivit om BPA.

3 kommentarer:

  1. Jättebra initiativ!
    Och just kvitton tänker man inte alltid på att de faktiskt är skadliga att ta i.
    Kram!

    SvaraRadera
  2. Men vad bra, annars tycker jag också att vi får alldeles för långa remsor av kvitton. En liten sak, blir flera meter lång,
    nja nu tog jag i, men du fattar vad jag menar. Det har jag påpekat
    för alla i olika butiker, men de rycker på axlarna.
    Undrar om det inte har talats om detta på TV ?!

    Kram/ Eva

    SvaraRadera
  3. Vet att jag läst om att kvitton innehåller "giftigheter". Hoppas att fler än CityGross väljer att byta papper i sina kassor.
    Heja Citygross!
    Ha det gott!
    Kram

    SvaraRadera

Roligt att du lämnar en kommentar. Tack!