onsdag 29 maj 2013

Nätshopping

Jag bor på en mindre ort där det inte precis kryllar av butiker vilket gör att det passar perfekt att handla via nätet. Tänkte jag skulle tipsa om mina 3 favoriter.

Min stora favorit bland de svenska butikerna är Vitaminvaruhuset som trots namnet säljer mycket mer än bara vitaminer (bl a ekologisk bomull och bomullspinnar för de som har svårt att hitta detta). De har ett bra utbud, bra priser, fri frakt med möjlighet att välja miljöfrakt och toppenservice. Då jag t ex inte hittade Urtekrams fasta tvålar i deras sortiment skickade jag ett mail till deras kundservice och bara 1 vecka senare hade de lagt till dessa tvålar för ett toppenpris. Rosetvålen som är min favoritköpetvål finns nu att köpa för 15 kronor. Kan man få bättre service?

Handlar även en del hos amerikanska iHerb som har ett jättesortiment med bra priser och med fraktpris på ca 30 kronor. Min favorithandkräm som i Sverige kostar mer än 150 kronor och som dessutom är ganska svår att hitta här säljs hos iHerb för lite mer än 40 kronor. Nackdelen är att paketet kan "fastna" i tullen och då får man betala avgift till posten samt tullavgift. Har gjort ganska många beställningar hos iHerb och bara ett paket har "fastnat" hos tullen, men även med denna kostnaden så blev det billigare att handla där jämfört med i Sverige.

Tyska BioNaturel är en annan bra nätshop, där hittar man de flesta ekologiska märkena till jättebra priser. Paketet får man direkt hem till dörren och frakten ligger på ca 65 kronor. Enda kruxet här är att deras utbud är så jättestort och priserna så bra att det lätt blir så här......

........... man tänker att "bäst att passa på när jag ändå betalar frakten" och klickar och klickar, sen har man några dagar senare plötsligt en hel låda med hand-, kropps- och tandkräm vid dörren och undrar hur i hela friden man ska göra av med allt detta??

3 kommentarer:

  1. Ser att Annelie bunkrat. ;)
    Oj så dyrt det är med vitaminer och mineraler i Sverige. Har helt vant mig vid de lägre priserna hos nätföretag i USA. Fattar inte varför det skall vara så dyrt i Sverige.
    Visst är iHerb suveräna. Vilken tur du haft som inte fått fler paket stoppade.
    Kram!

    SvaraRadera
  2. Bra tips!!! Hinner oftast inte springa i affärer, då är nätet perfekt!
    Ha det fint!
    Lena

    SvaraRadera
  3. Jag gillar också att handla över nätet, sitter faktiskt just nu med en beställning från England. iHerb känner jag inte till och måste genast ta en titt! :)

    SvaraRadera

Roligt att du lämnar en kommentar. Tack!