onsdag 9 oktober 2013

Bra tvättbalsam

Det är snart ett år sedan jag slutade tvätta håret med hårschampo, numera använder jag antingen tvål eller balsam och för mig fungerar det jättebra. Under dessa månader har jag provat en massa olika balsam och kommit fram till att det jag tycker är bäst att tvätta med är Coops X-tra. Bra tvättbalsam med kort ingredienslista.
Förmodligen undrar de på Coop, om de nu inte känner till "balsammetoden" förstås, varför detta balsam helt plötsligt säljer så väldigt bra. Ibland finns det inte ett ynka balsam kvar i hyllan medans det finns mängder av schampon utav samma märke, så jag gissar att vi är ganska många som använder detta balsam till att tvätta håret.


Är det någon som är nyfiken på att prova balsammetoden så är det bäst att läsa lite först, inte bara ta ett balsam och tvätta - det fungerar inte med vad som helst. I detta inlägg finns link till Stina Markans blogg, där finns jättebra läsning och allt man behöver veta. Det kan verka lite invecklat i början då man ska tvätta håret med ett "sista schampo"  men det är faktiskt lätt som en plätt och väl värt att pröva.

4 kommentarer:

  1. Har hört talas om just balsammetoden. Håller mig till mitt shampoo plus balsam efter förra höstens "skräckupplevelse" med ett mycket basiskt shampoo som gjorde att jag tappade väldigt mycket hår. Kram!

    SvaraRadera
  2. Låter riktigt intressant..får nog gå in och läsa lite mer.. ;)

    SV: Ja helgen var riktigt underbar och härligt att träffa så många likasinnade människor.. <3

    Kram
    Sanna

    SvaraRadera
  3. Det är intressant det här med balsammetoden.. Mitt hår har alltid varit åt det lite feta hållet så jag är skeptisk, men visst skulle det vara intressant att prova.
    Ha en fin helg!
    Kram Maria

    SvaraRadera

Roligt att du lämnar en kommentar. Tack!