söndag 6 oktober 2013

Viva el Loppmarknad!!

Vi har haft en alldeles ljuvlig helg, Brittsommar när den är som bäst. Annars har det varit riktigt kallt i veckan som gick och det har varit frost ett par nätter.

Helt oplanerat har jag blivit kvar i sommarboendet längre än det var tänkt. Jättemysigt, förutom att jag inte har några varma kläder här och det börjar bli liiiiiiiiiiite kallt att gå i sommarklänning och kortbyxor. Så i morse for jag iväg på en loppmarknad för att se om jag kunde fynda lite varma kläder. Några soliga timmar senare kom jag hem som en liten packåsna, fullastad med kläder (och lite annat så klart).
4 varma jumprar, 1 "skogshuggarskjorta", 2 par jeans samt 1 helt ny jumpsuit (läs sparkdräkt för vuxna) allt detta för 60 kronor!! Plaggen är urfräscha och jag misstänker nästan att de som sålt kläderna inte sovit inatt utan har varit uppe för att tvätta och stryka det de tänkt sälja på dagens loppis. Kläderna jag fyndat är verkligen sålda med omtanke.

Så nu ska allt detta in i tvättmaskinen och hängas ut i det härliga vädret. Många kläder vi köper nya i affären är fulla av kemikalier vilka sköljs ut i haven när de tvättas. Det behöver man inte oroa sig för när man handlar på loppis inte.

 Nu kan kylan komma (fast den få ju gärna vänta några månader) jag är förberedd!!!!

6 kommentarer:

  1. Vilka fynd!!!!
    Sv: Det är grannen som har havtornsbuskar. En Romeo o en Julia...;)

    SvaraRadera
  2. Ja vilka fynd ! Jag gillar oxå att fynda kläder på loppis, och att kemikalierna förhoppningsvis är urtvättade redan. Fast jag läste någonstans att man måste tvätta en t-shirt minst 30 gånger för att få ur appreturen de har behandlat den med :-(
    Skönt att du slipper frysa nu :-)
    Ha en fin vecka !
    Lisa/Lisas trädgård

    SvaraRadera
  3. Det kallar jag för verkliga fynd, billigare än i Ullared, (ja de säljer ju ej loppis)
    men som du nämner man ser ju om kläderna är slitna eller ej.
    Jag gillar loppisar, men har aldrig köpt kläder. Men som min man säger ; annat skräp. Men jag tycker att det är nostalgi.
    Ska du bli kvar i kalla Norden över vintern i år ?
    Jag tror oktober blir fin också.
    Kramiz

    SvaraRadera
  4. Bra! Jag önskar att jag vore bättre på att handla begagnat. Men jag är i alle fall duktig på att ge vidare både mina och barnens kläder :)

    SvaraRadera
  5. Går att fynda mycket fint =)
    Mysigt att stanna i sommar boendet, är ju en så himla fin höst att man myser.
    Kramen och ha en toppen dag

    SvaraRadera
  6. Det kallar jag fynd! Bra att kunna handla begagnat, speciellt när det verkar så fint och fräscht :)
    Kram

    SvaraRadera

Roligt att du lämnar en kommentar. Tack!