fredag 28 november 2014

Vinterförvaring

Min Valnötsplanta börjar bli som  "Den oändliga historien", hoppas verkligen att jag till våren kan fortsätta berättelsen om denna planta.
Tryckte för ganska så exakt 1 år sedan ner 3 valnötter från trakten i en kruka som fick stå i ett halvljust pannrum under vintern, alla nötterna grodde.

När löven på alla de andra träden fallit så hade valnöten sina kvar.

Nu är det lilla livet på vinterförvaring i ett uterum hos en kompis. (Hade nästan lite separationsångest när jag lämnade ifrån mig plantan). Med lite tur klarar den vintern så att jag kan plantera den i trädgården till våren.
Det är inte bara valnöten som ska på förvaring, om några dagar skicka jag i väg även mig själv på vinterförvaring söderöver.

4 kommentarer:

  1. Den ser fin ut. Litet större än min.
    Hoppas du får mer värme än valnöten då du ska vinterförvaras.

    SvaraRadera
  2. Att åka iväg på vinterförvaring låter trevligt - ha det så bra!

    SvaraRadera
  3. Så roligt med en valnötsplanta och från lokala kärnor dessutom. Skulle också behöva nån solig vinterförvaring, men det blir väl som vanligt... spenderar vintermånaderna med att hinna ikapp, så tråkig är jag : )
    Ha det så gott i solen
    Anette

    SvaraRadera
  4. Håller tummar och tår att din lilla "bebis" klarar av vintern. =)

    SV: Ja pyssla och dona lär jag aldrig sluta med. ;)

    Önskar dig en trevlig andra advent!
    Kram
    Sanna

    SvaraRadera

Roligt att du lämnar en kommentar. Tack!