onsdag 8 februari 2017

Paradiset ligger i Bilbao

Jag överdriver inte när jag säger att det allra första jag gör när jag ska resa någonstans varken är att leta hotel eller kolla hur man tar sig till/från flygplatsen. Nej det första denna tvålnörd gör är att leta efter lokala tvåltillverkare och tvålbutiker.
Ja mitt tvålintresse är snudd på lite sjukligt. Fast man kan nog ha värre laster än tvål.

Under den sista resan, till Baskien, så hittade jag PARADISET eller rättare sagt tvålbutiken Los Jaboneros i Bilbao. En heeeeeeeeeeel butik med tvålar.

Sprang runt som en kalv på grönbete och sniffade bland alla godbitar, halvt hysterisk. Min man trodde ett tag att han skulle behöva ringa efter Ertzaintza (Baskiens poliskår) för att få ut mig därifrån..................fast när hungern började sätta i kom jag ut självmant (tur man är matvrak).


 Som Lush ungefär, fast 100 gånger bättre. Med tvålar från lite överallt. Underbart!! 



Dessutom stod det en naken man i dörröppningen. Ja visserligen av plast - men ändå!
Kan det bli bättre??????

Baskien är för övrigt en "plats" väl värd att besöka. Vackert, god mat, trevliga människor och dessutom paradiset i form av tvålbutik. 

4 kommentarer:

  1. En affär av det löddrigare slaget alltså...

    SvaraRadera
  2. Sådana kommentarer gör att man nästan har lust att fortsätta skriva. Kanske då saker o ting börjar spira i naturen. Vi får se.
    Vad kul då man hittar en butik för ens intresse. Tyvärr tycker jag att den typen av tvålar, blir litet hårda o torra. De jag har köpt. Men att gå runt o sniffa gillar jag också. Min favoritdoft är viol o jag har haft tvål med rätt doft. Nu har jag en doftande kräm, mer som parfym än kräm.
    Jag går ju igång på tygaffärer. Då glömmer jag också nästan hungern. Ha det bra o tack för din kommentar./ Britt

    SvaraRadera
  3. Ha ha . . kan just se dig framför mig i den tvål butiken,
    så kul för dig att hitta det som du gillar - älskar kan man väl också skriva. Japp du 'går i gång' på tvålar, då är du en 'tvåloman' hi hi
    Alla dofter är ljuvliga på sitt sätt, men en skvätt av en rosdoft
    gör mig salig.
    Den nakne mannen har dock sin basker på sig, inte helt naken då ...
    Baskien kan jag inte så mycket om, men vet att landet möter berg och hav, och är väldigt vackert. Så jag är väldigt avund på dig.
    Bara själva namnet på den störta staden Bilbao låter så vackert.
    Förstår att du vill vara kvar där, du har ju också din 'Baskier' där. Vad kallar man de baskiska män och kvinnor för, finns det något speciellt namn.

    Alla hjärtans kram till dig Annelie.
    Hälsningar/ Eva

    SvaraRadera
  4. Trevligt att du tittade in hos mej, så jag hittade dej!
    Som jag förstår bor du både i Spanien och i Sverige, jag i Wales och Spanien, fast längst söderut och du längst norrut.
    Gillar ditt tvålintresse, är själv också förtjust i tvålar.
    Ha en trevlig helg!

    SvaraRadera

Roligt att du lämnar en kommentar. Tack!